Daily Vision är grundat av Kristina Hermansson med visionen att bidra till ett mer hållbart företagsklimat, där fokus på vision i vardagen och effektiva processer skapar lönsamhet och trivsel. Att leda i förändring är utmanande och här har Kristina lång erfarenhet av behovet av tydlighet. Affärsplan med vision, strategi och mål ska matchas med organisation och kompetens i kombination med budget. Struktur i organisation, processutveckling och rutiner blir viktigt samt projektledning av marknad- och försäljningsstrategier som flyttar bolaget framåt.
Med över 20 års erfarenhet på ledande befattningar, varav 12 år i ledningsgrupp är Kristina senior inom verksamhetsutveckling. Marknadsföring, sälj, ecom och retail, B2B och B2C på både mindre och större bolag har gett en bred förståelse för olika bolags utmaningar. Kristina har arbetat med både externa VD och ägarledda bolag, rapporterat till styrelse och ägare och är själv aktiv styrelseledamot. Som partner till Daily Vision är målet att du och dina medarbetare får stöttning i strukturen för att frigöra er expertis & innovation till lönsam tillväxt och ta er närmare er vision. Konsult som strategiskt bollplank, operativt projektledande eller interim under period - vi skräddarsyr innehåll och omfattning helt efter dina behov.
UPPDRAG: MARKNADSCHEF / CCO (2017-2023)
BOLAG: CELLBES of SWEDEN
OMSÄTTNING: 470 - 670 MSEK
ANSTÄLLDA: 100-200
Affärsplan Vision, Strategi, Mål
Marknadsstrategi, Marknadsplan
Organisation / Processer / Årsplan
Kundlojalitet och nykundsrekrytering
UPPDRAG: MARKNADSCHEF & ECOM-CHEF (2011-2015)
BOLAG: ABECITA & SALMING UNDERWEAR
ANTAL ANSTÄLLDA: 10-30
OMSÄTTNING: 60-80 MSEK
UPPDRAG: MARKETING MANAGER / RETAIL (2001-2011)
BOLAG: ETON FASHION AB
ANTAL ANSTÄLLDA: 30-50
OMSÄTTNING: 80-270 MSEK
Konsult